Afleveringsforretning

Afleveringsforretning til erhverv

  • Mangler du de faglige kompetencer, der er nødvendige at have for at vurdere en nybygget ejendoms fejl og mangler?

  • Vil du gerne have hjælp til at tage de bedste beslutninger i forbindelse med afleveringen af et nybyggeri?

Hvis svaret er ja, er der hjælp at hente hos en uvildig rådgiver fra Botjek

Hvad indeholder en afleveringsforretning?

  • Grundig byggeteknisk gennemgang af hele ejendommen ude som inde
  • Undersøgelse af loftrum , teknikrum, tag, facader mv.
  • Vurdering af fejl og mangler, ridser, hakker samt manglende finish
  • Produktion af udførlig mangelliste, hvis den ikke udfærdiges af entreprenøren
  • Gennemgang af de forhold, som skal være på plads inden overtagelse
  • Rådgivning omkring afhjælpning og hvordan du skal forholde dig

Formål med en afleveringsforretning?

En afleveringsforretning har til formål at afgøre, om et stykke bygge- eller renovationsarbejde er lavet ordentligt. Det er et møde mellem bygherren og enten entreprenøren eller den håndværker, der har meldt en arbejdsopgave gennemført. Under dette møde noterer I eventuelle fejl og mangler i det udførte arbejde og bliver enige om, hvornår de skal være ordnet.

Vi anbefaler at tilbageholde en del af betalingen svarende til, hvad det koster at ordne de opdagede fejl og mangler. Dog kan der være tilfælde, hvor kontrakten ikke tillader det, så læs den grundigt igennem først. Hvis mangellisten kun indeholder småfejl, kan du roligt flytte ind i den nybyggede ejendom. Vær blot opmærksom på, om de fundne fejl og mangler bliver ordnet indenfor den aftalte tid.

Derfor er afleveringstidspunktet afgørende

En ejerskifteforsikring er fordelagtig for både køber og sælger

Når en ejendom bygges, har entreprenøren det fulde ansvar for byggeriet. Dette inkluderer også de materialer, der er leveret til byggeriet. Du skal altså ikke bekymre dig om, hvorvidt materialerne bliver stjålet eller lider skade i forbindelse med et uvejr.

Når det færdige byggeri afleveres til dig, overtager du ansvaret. Du kan godt klage over fejl og mangler, efter at du har taget ejendommen i brug, men det er smartest at gøre inden. Så bliver du nemlig ikke beskyldt for selv at have forårsaget skaden efter brug.

Af samme grund bør du også undgå at bruge nybyggeriet, inden du officielt har overtaget det. Tager du arealer i brug, som entreprenøren stadig arbejder på, kan du blive beskyldt for at have forårsaget eventuelle skader, der opdages under afleveringsforretningen.

Derfor skal du vælge Botjek

Vi har høj kundetilfredshed

Som kunde møder du altid dedikerede og ansvarlige medarbejdere, hvor fagligheden er i fokus. Vi holder, hvad vi lover og lægger stor vægt på at være nærværende.

Vi leverer kvalitetsprodukter

Botjek er DS/EN ISO 9001 certificeret og vi lever op til en lang række krav fra byggeriets kvalitetskontrol. Vi leverer kvalitetsløsninger til vores kunder – og det er vi stolte af.

Vi rykker hurtigt ud

Når du bestiller en rapport hos Botjek, så kontakter vi dig altid indenfor 24 timer. Vi rykker ud indenfor 5 dage og du har dine rapporter klar indenfor 48 timer.

Ønsker du professionel rådgivning?

Det kan være svært at vurdere, om et stykke entreprenørarbejde er udført korrekt. I mange tilfælde opstår der uenighed mellem bygherre og entreprenør om, hvorvidt noget kan kategoriseres som en fejl og om den i så fald kan betragtes som væsentlig eller uvæsentlig.

Bygherren vil typisk have svært ved at tale sin sag grundet manglende faglige kompetencer. Rådfør dig derfor gerne med en byggesagkyndig, der kan hjælpe med at se, om arbejdet lever op til kontrakten, og som kan give entreprenøren kompetent modspil.

Den byggesagkyndige vil gennemgå den nybyggede ejendom sammen med dig inden selve afleverings-forretningen, så du er opmærksom på, hvad der skal diskuteres på afleveringsdagen.

Dermed kan du møde velforberedt op til mødet og få en konstruktiv og faglig snak med entreprenøren eller håndværkeren.

Det siger vores kunder om os

"Hjælpsom og punktlig konsulent, som udarbejdede rapporter meget hurtigt efter besøg. Derudover god hjælp fra administration ift. at aftale nyt møde (fik udarbejdet en kladde på tilstandsrapport oprindeligt)."

Henrik Sigmer - 07-06-2020

"Ukompliceret proces, hurtig rapportering, fin udnyttelse af digitale muligheder."

Svend Mertz - 05-06-2020

"Vores oplevelse er, at det blev udført meget professionelt, og med en virkelig god forklaring på skaderne. Ligeledes følte vi os trygge i, hvilke skader som vi skal udbedre, og hvilke vi ikke behøver inden salget."

Marice Charlotte - 03-06-2020

"Jeg blev kontaktet hurtigt. Det var muligt at I selv hentede nøgle ved mægler, så jeg ikke behøvede være på adressen. 4 timer efter sidste planlagte tid modtog jeg alle 3 rapporter, det kalder jeg hurtig og effektiv service.

Pia Jeppesen - 06-06-2020

"En meget personlig og behagelig kontakt med fornuftige forklaringer til bedømmelserne, samt med anvisning til løsninger på problemerne."

Erik Toft Jensen - 13-06-2020

"Utroligt flinke og effektive konsulenter med godt humør, og havde man spørgsmål fik man et godt og forståeligt svar man kunne bruge til noget."

Anton Peter - 24-05-2020

"God respons fra starten. Hurtig fremsendelse af materiale, der skulle udfyldes. Flinke og rare personer, der kom og lavede de 3 rapporter. Tak for god behandling."

Lene Kristiansen - 19-02-2020

"Det er første gang vi prøver dette, og jeres konsulent satte sig ned med os og fortalte os, hvordan det foregik trin for trin og tog os med gennem hele processen, og gav sig god tid til at svare på de spørgsmål vi måtte have. En rigtig god oplevelse."

Christina Milbrat - 13-02-2020

"Både konsulenten på el- og tilstandsrapporten var grundige og ordentlige. De kunne på redelig vis argumentere for de ting, de påpegede."

Søren Bo Husum - 25-02-2020

"Personlig og professionel. Kundeservice når det er bedst."

Maria Wivel - 18-02-2020

"Det var hurtigt og nemt at finde aftale for syn af hus. Konsulenten var meget venlig og informerede fint og grundigt. Efter syn var det meget let at komme i kontakt med konsulent ift. spørgsmål."

Susanne Barker - 06-10-2019

"God og faglig orientering i undersøgelsens forløb - behagelige konsulenter."

Inge Nørgaard - 29-01-2020

"Kompetent person, der var god til at vise og snakke om fejl og mangler. Man er altid lidt nervøs, når der skal laves alle de rapporter. Men det var en god oplevelse. Tak."

Henning Lund - 02-10-2019

“I kom hurtigt. Jeg ringede torsdag eftermiddag og I kom mandag formiddag. Det var en meget professionel og god gennemgang af alle papirer. En god oplevelse.”

Maj-Britt Sønderup - 08-10-2018

"Kompetente og venlige medarbejdere med tid til at forklare tingene, vi spurgte ind til."

Aase Louise - 05-02-2020

"Flinke folk med stor faglig viden."

Frank Blicher - 22-02-2020

“Konsulenten var utrolig behagelig og tog sin tid til at fortælle mig om, hvad han kiggede på og hvorfor”

Michelle Faber - 08-11-2018

"Begge konsulenter virkede meget erfarne indenfor fagområderne. God mundtlig og skriftlig formidling. Rapporter stemmer overens med, hvad jeg blev orienteret om efter endt gennemgang. God rådgivning i relation til observerede mangler og denne rådgivning lægger et godt grundlag for prioritering af min udbedring af fejl og mangler."

Kristian, Hillerød - 10-02-2020

"De to mænd fra Botjek var yderst behagelige og var meget forklarende."

Sidsel Grønn - 29-01-2020

"Fin forklaring inden udarbejdelsen og fyldestgørende information efterfølgende. Behagelig personlighed."

Maja Nørdrup - 05-06-2020

“I var så søde og rare og gav jer god tid til at forklare tingene for os. Tusind tak for hjælpen”

Jette Løvendahl - 08-10-2018

"Dem der var hos os, var meget dygtige og grundige. De var også gode til at forklare."

Mette Lundegaard - 06-02-2020

“Super god byggesagkyndig og elmand, der var gode til at forklare sig”

Malene Jensen - 08-10-2018

"Venlig konsulent og omhyggelig gennemgang af boligen."

Ingelise Holmsgaard - 14-02-2020

“God dialog og forklaring på de fundne anmærkninger.”

Preben Jørgensen - 08-10-2018

"Grundig gennemgang af sympatiske konsulenter."

Bent Hansen - 23-02-2020

"Der var ikke den store forstyrrelse i vores hverdag. Hvis vi spurgte om noget, fik vi svar. Efter udarbejdelsen af rapporten blev vi orienteret om, hvorfor vi fik nogle "k"-er. Det var rigtigt dejligt."

Sanne Boiskau - 01-02-2020

"Professionelt forløb med de berørte parter."

Henrik Walter - 06-02-2020

"Alt gik super fint, alle aftaler blev holdt. God service ved gennemgang efter udarbejdelse af tilstandsrapport."

Lone Høhrmann - 22-03-2020

"En saglig og faglig god oplevelse."

Anders Kyllingsbæk - 07-02-2020

Vælg et af vores mest populære produkter

Energikonsulent udarbejder energimærke

Tilstandsrapport

Få tjekket tilstanden på din bolig, og få styr på skaderne

LÆS MERE

Eleftersyn

Vores el-tekniker gennemgår din ejendom, og du undgår overraskelser

LÆS MERE

Energikonsulent Kontrollere Isolering ift. energimærke

Energimærke

Vi synliggør energiforbruget, og giver forslag til forbedringer

LÆS MERE

Pakkeløsning

Få det du har brug for i én samlet pakke:

  • Tilstandsrapport
  • Eleftersyn
  • Energimærke

LÆS MERE

Udfyld formularen og vi kontakter dig inden for 24 timer

Tak for din henvendelse

Viden og råd

Skybrud og oversvømmelse i villakvarter

Skybrud

Stormflod

Oversvømmelse

Vandskade

Sådan sikrer du din bolig mod skybrud

Og hvad du skal gøre, hvis uheldet alligevel er ude og du får vand ind i din bolig
Læs mere
Patriciervilla Til Salg

Huseftersynsordning

Tilstandsrapport

eleftersyn

Fakta om den nye Huseftersynsordning

Den 1. oktober 2020 træder den nye Huseftersynsordning i kraft. Hvad betyder det for dig?
Læs mere
Typiske fejl ved eltavler du nemt kan udbedre selv

eltavle

elinstallationsrapport

eleftersyn

Typiske fejl ved eltavler

Læs her hvordan du nemt kan udbedre fejlene selv og derved undgå nogle K1, K2 og K3
Læs mere