Sådan bliver dit hus klart til vinteren

Hvad indeholder en afleveringsforretning?
- Grundig byggeteknisk gennemgang af hele ejendommen ude som inde
- Undersøgelse af loftrum , teknikrum, tag, facader mv.
- Vurdering af fejl og mangler, ridser, hakker samt manglende finish
- Produktion af udførlig mangelliste, hvis den ikke udfærdiges af entreprenøren
- Gennemgang af de forhold, som skal være på plads inden overtagelse
- Rådgivning omkring afhjælpning og hvordan du skal forholde dig
Formål med en afleveringsforretning?
En afleveringsforretning har til formål at afgøre, om et stykke bygge- eller renovationsarbejde er lavet ordentligt. Det er et møde mellem bygherren og enten entreprenøren eller den håndværker, der har meldt en arbejdsopgave gennemført. Under dette møde noterer I eventuelle fejl og mangler i det udførte arbejde og bliver enige om, hvornår de skal være ordnet.
Vi anbefaler at tilbageholde en del af betalingen svarende til, hvad det koster at ordne de opdagede fejl og mangler. Dog kan der være tilfælde, hvor kontrakten ikke tillader det, så læs den grundigt igennem først. Hvis mangellisten kun indeholder småfejl, kan du roligt flytte ind i den nybyggede ejendom. Vær blot opmærksom på, om de fundne fejl og mangler bliver ordnet indenfor den aftalte tid.

Derfor er afleveringstidspunktet afgørende

Når en ejendom bygges, har entreprenøren det fulde ansvar for byggeriet. Dette inkluderer også de materialer, der er leveret til byggeriet. Du skal altså ikke bekymre dig om, hvorvidt materialerne bliver stjålet eller lider skade i forbindelse med et uvejr.
Når det færdige byggeri afleveres til dig, overtager du ansvaret. Du kan godt klage over fejl og mangler, efter at du har taget ejendommen i brug, men det er smartest at gøre inden. Så bliver du nemlig ikke beskyldt for selv at have forårsaget skaden efter brug.
Af samme grund bør du også undgå at bruge nybyggeriet, inden du officielt har overtaget det. Tager du arealer i brug, som entreprenøren stadig arbejder på, kan du blive beskyldt for at have forårsaget eventuelle skader, der opdages under afleveringsforretningen.
Derfor skal du vælge Botjek

Vi har høj kundetilfredshed
Som kunde møder du altid dedikerede og ansvarlige medarbejdere, hvor fagligheden er i fokus. Vi holder, hvad vi lover og lægger stor vægt på at være nærværende.

Vi leverer kvalitetsprodukter
Botjek er DS/EN ISO 9001 certificeret og vi lever op til en lang række krav fra byggeriets kvalitetskontrol. Vi leverer kvalitetsløsninger til vores kunder – og det er vi stolte af.

Vi rykker hurtigt ud
Når du bestiller en rapport hos Botjek, så kontakter vi dig altid indenfor 24 timer. Vi rykker ud indenfor 5 dage og du har dine rapporter klar indenfor 48 timer.
Ønsker du professionel rådgivning?
Det kan være svært at vurdere, om et stykke entreprenørarbejde er udført korrekt. I mange tilfælde opstår der uenighed mellem bygherre og entreprenør om, hvorvidt noget kan kategoriseres som en fejl og om den i så fald kan betragtes som væsentlig eller uvæsentlig.
Bygherren vil typisk have svært ved at tale sin sag grundet manglende faglige kompetencer. Rådfør dig derfor gerne med en byggesagkyndig, der kan hjælpe med at se, om arbejdet lever op til kontrakten, og som kan give entreprenøren kompetent modspil.
Den byggesagkyndige vil gennemgå den nybyggede ejendom sammen med dig inden selve afleverings-forretningen, så du er opmærksom på, hvad der skal diskuteres på afleveringsdagen.
Dermed kan du møde velforberedt op til mødet og få en konstruktiv og faglig snak med entreprenøren eller håndværkeren.
Det siger vores kunder om os
Vælg et af vores mest populære produkter
Udfyld formularen og vi kontakter dig inden for 24 timer
Viden og råd

Nye tilskud til energirenovering

Sådan sikrer du din bolig mod skybrud